Indkøbsliste

Rediger produkt

Gem

Netto åbner fremtidens discountbutik på Kæmpestranden i Allinge

8. maj 2019

Netto åbner fremtidens discountbutik på Kæmpestranden i Allinge

Nettos nye butik i Allinge er klar med et helt nyt butikskoncept: Ny indretning, nye farver og et særligt fokus på frugt og grønt og nemme måltider. For danskerne efterspørger både det sunde og det nemme.

Det bliver en anderledes Netto, som borgerne i Allinge kan møde, når de fra i dag, den 29. maj, går på indkøb i deres Netto på Kæmpestranden 8.

Butikken åbner nemlig med Nettos helt nye butikskoncept, der skal løfte hele indkøbsoplevelsen. Butikken vil adskille sig fra en typisk Netto, idet både indretning og look-and-feel har fået et gennemgribende løft. Og derudover vil butikken opleves anderledes, da alt fra musik og varer til Netto-medarbejdernes tøj er opdateret.

– Vi har ganske enkelt revitaliseret hele vores butikskoncept, som har fået en gennemgribende makeover. Kernen i vores nye koncept vil stadig være det, som man som kunder kender: Nemlig gode varer til de bedste priser. Men med vores nye koncept vil vi i endnu højere grad gerne skabe butikker, som det er rart at være i for kunder og medarbejdere, fortæller Michael Løve, der er direktør i Netto.  

Kernen i butiksoplevelsen vil tage afsæt i Nettos danske og skandinaviske rødder, og udover nye farver og mere lækker look-and-feel har den nye butik også en særlig indretning. Således vil frugt- og grønt-afdelingen spille en mere bærende rolle, ligesom convenience-varer vil få sin egen sektion, så det er nemt for alle at finde de nemme måltider.

Butikschefen i den nye Netto-butik er Zascha Jørgensen.

Zascha Jørgensen er 36 år og født og opvokset på Bornholm. Hun startede sin karriere i Netto som 18 årig i butikken i Rønne. Derefter valgte Zascha at flytte til Sjælland hvor hun har fungeret som 1. assistent for derefter at blive salgsleder og siden hen souschef i flere forskellige Netto butikker.

I 2010 valgte Zascha at tage uddannelse som farmakonom men savnede Netto og butikslivet og valgte derfor at vende tilbage denne gang til Netto butikken på Engelsborgsvej i Kongens Lyngby. Efter nogen tid besluttede Zascha dog for at flytte hjem til familien på Bornholm. Det er derfor en erfaren butikschef med en bred baggrund der kommer til at stå for den nye Netto i Allinge.

Hun glæder sig meget til at byde kunderne indenfor i den helt nye butik:

Vi vil gerne skabe fremtidens discountbutik med afsæt i en mere rolig butik, der er kendetegnet ved et stærkt sortiment af kvalitetsvarer til discountpriser og stor friskhed. Vi vil i endnu højere grad indrette butikken efter kundernes efterspørgsel, som går mod markante frugt- og grønt-afdelinger, convenience og en enkel og nem navigering i butikken. Det skal være behageligt at handle her, og på tværs af hele butikken vil man møde en styrket oplevelse, som vi håber, at kunderne vil tage rigtig godt imod.

Nettos nye butik i Allinge er en af i alt 70 butikker, som Netto enten bygger eller renoverer i 2019. Det er målsætningen, at samtlige Netto-butikker inden for de næste fem år skal renoveres og forvandles, så de står klar i det nye koncept.

Om Netto-butikken på Kæmpestranden 8:

Butikken har alt i alt et salgsareal på godt 840 m2.

Butikken vil adskille sig fra en typisk Netto-butik i kraft af:

Markant større frugt- og grøntafdeling

En særlig og større sektion med convenience-varer, som findes i forlængelse af frugt- og grøntafdelingen

Ny placering til de kendte Spot-varer, som alt efter varetype vil blive placeret nær det faste sortiment af tilsvarende varer

Mere plads til køl- og frost med plads til præsentation af det ferske kød

Nyt inventar, med en skandinavisk look-and feel-fornemmelse. Eksempelvis med trælook i frugt- og grøntafdelingen

Nye farver på inventar og væg, hvor den klassiske gule Netto-farve også har fået en opdatering.

Ligeledes justeringer i facadeskiltningen, hvor den gule foliering ikke er en del af vinduerne i butikken – så der kommer meget dagslys ind i butikken.

Indretningen i butikken er udarbejdet, så kunderne nemt kan navigere rundt. Udover frugt og grønt vil også convenience, fersk kød og en lang række andre varer blive fremhævet, så kundens indkøbsoplevelse og indkøbsflow forbedres.

Ændret belysning i butikken, hvor varerne vil være i fokus.

Netto investerer en milliard i nye butikker i 2019

I alt 70 butikker vil åbne i 2019 med Nettos nye koncept:

  • 18 spritnye butikker.
  • 14 vil være butikker, der flytter fra en adresse til ny – og bliver indrettet med det nye koncept
  • 8 vil være butikker som bliver udvidet og indrettet med nyt koncept
  • 30 vil være butikker, der gennemrenoveres og opgraderes med det nye koncept

Netto-avisen